ابزارهای فتوشاپ - دسته روتوش و ترمیم-بخش دوم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 14 خرداد 1391
بازدید : 6084
نویسنده : وب سایت پی سی اید

 

ابزارهای فتوشاپ - دسته روتوش و ترمیم-بخش دوم
قسمت دوم ابزارهای روتوش
Ø      Patch Tool : در صورتی که محدوده آسیب دیده گسترده است یا شکل آن به نحوی باشد که با ابزار قلم موی روتوش، امکان اصلاح آن نباشد این ابزار به کمک شما خواهد آمد. با کمک این ابزار می‌توانید ابتدا محدوده آسیب دیده انتخاب کنید سپس با کلیک در داخل آن محدوده و کشیدن آن روی قسمت‌های سالم، تصویر خود را ترمیم کنید.
این ابزار در امر روتوش بسیار کارآمد است و بسیاری از گرافیست‌های حرفه‌ای این ابزار را به سایر ابزارهای دسته روتوش ترجیح می‌دهند. به عنوان مثال، شما می‌خواهید یک لکه را از روی چهره مورد نظر خود بردارید، حال اگر این لکه در مکانی از صورت قرار گرفته باشد که با پیکسل‌های مجاور در تضاد باشد یعنی از لحاظ نور، رنگ یا کنتراست با هم تفاوت داشته باشد (مثلاً قسمتی از صورت در سایه قرار گرفته باشد)، در صورت استفاده از ابزارهای قبلی، کار شما خوب از آب در نمی‌آید و شاید مجبور شوید بارها از نقاط مختلف صورت الگو برداری کنید و در آخر هم به نتیجه دلخواه نرسید. در این حالت تنها ابزاری که می‌تواند گره از کار شما باز کند ابزار patch می‌باشد. چرا که با توجه به مثال ذکر شده، با کمک این ابزار در صورت کپی کردن نقاط متضاد با محدوده مورد نظر، فتوشاپ به صورت خودکار رنگ، نور، کنتراست و ... را تنظیم می‌کند.
همان طور که گفتیم، روش کار این ابزار به این صورت است که ابتدا ابزار مذکور را انتخاب می‌کنید، سپس با استفاده از موس دور تا دور قسمت مورد نظر را در حالت انتخاب قرار می‌دهید. اکنون در موس را به وسط محدوده انتخاب شده می‌برید و آن را روی منطقه سالمی از تصویر (ترجیحاً نزدیک‌ترین جای ممکن به ناحیه آسیب دیده) رها می‌کنید. به این صورت یک کپی از آن محدوده روی قسمت انتخابی شما کپی می‌شود.
البته شما می‌توانید این کار را برعکس انجام دهید. یعنی به جای اینکه قسمت آسیب دیده را انتخاب کنید و در جای سالم رها کنید، می‌توانید قسمت سالم تصویر را در حالت انتخاب قرار دهید سپس آن را به محدوده آسیب دیده منتقل کنید. برای این کار به نوار تنظیمات این ابزار (option bar) مراجعه کرده و در آنجا تیک گزینه Destinationرا فعال کنید یا گر این گزینه فعال بود، برای برعکس شدن تیک source را بزنید. البته این گزینه (source) به طور پیش فرض فعال است. سایر تنظیمات این ابزار در نوار option مثل تنظیمات ابزارهای انتخاب است که قبلاً در مورد آن‌ها توضیح داده‌ایم.
Ø      Red Eye Tool: آخرین ابزار مجموعه روتوش و ویرایش تصویر، این ابزار می‌باشد که برای رفع قرمزی چشم ناشی از بازتاب نور فلاش دوربین عکاسی به کار می‌رود. روش کار با این ابزار بسیار ساده است و فقط کافی ست بعد از انتخاب ابزار دور تا دور محدوده قرمزی چشم را انتخاب کنید تا فتوشاپ به طور خودکار اقدام به رفع آن کند.



:: موضوعات مرتبط: آموزش فتوشاپ , ,
:: برچسب‌ها: آموزش فتوشاپ , ابزار های روتوش , معرفی جعبه ابزار , روش استفاده از ابزارهای فتوشاپ , ابزار های طراحی , ترفند فتوشاپ ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


همراه با وب سایت آموزشی پی سی اید، حرفه ای شوید...!

نظر شما در مورد وب سایت pcaid چیست؟ (نظر سنجی جدید)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش حرفه ای رایانه و آدرس pcaid.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 56
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 862
بازدید ماه : 7512
بازدید کل : 559275
تعداد مطالب : 372
تعداد نظرات : 251
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com